آخرین گام برای رسیدن به هدف

طراحی پاورپوینت پایان نامه، سمینار و ارایه درسی

پرطرفدارترین طراحی پاورپوینت، طراحی پاورپوینت پایان نامه ، سمینار و ارایه درسی است؛ اما در عین حال کمترین توجه در طراحی پاورپوینت نیز مربوط به همین دسته از پاورپوینت هاست، جایی که حتی در جلسات دفاع نیز شاهد استفاده از پاورپوینت هایی بسیار ساده و به دور از اصول فنی یک پاورپوینت اصولی و حرفه ای هستیم. 

به خوبی می دانیم مسیر به سرانجام رساندن پایان نامه یا تز، بسیار طاقت فرسا و پر چالش است که در نهایت به جلسه دفاع ختم می شود؛ جایی که نقطه پایان این مسیر پر پیچ و خم است. آخرین ابزاری که در این نقطه به کار گرفته می شود پاورپوینت یا پرزی است که شاید از نظر زمان و هزینه قابل مقایسه با مسیر طی شده نباشد، اما از نظر اهمیت، بسیار تعیین کننده و مهم است.

در جلسه دفاع، ماحصل تمام کارهای انجام شده در مدت زمانی کوتاه ارایه و از آنها در مقابل سوالات مطرح شده دفاع می شود. حال اگر طراحی پاورپوینت پایان نامه حرفه ای انجام شود و ارایه نیز به خوبی صورت گیرد، حتی می توان برخی ضعف های موجود در مسیر انجام پایان نامه را نیز پوشاند.

طراحی پاورپوینت پایان نامه
چند نکته

از کجا باید شروع کرد؟

به طور خلاصه برای داشتن یه پرزنتیشن درسی و علمی ایده آل، می بایست ضمن تسلط کافی بر موضوع و محتوا، مطالب را تا حد امکان خلاصه سازی کرد. بعد از مشخص کردن چارچوب، ترتیب و سناریو مطالب، نوبت به انتخاب نرم افزار طراحی پرزنتیشن می رسد که این انتخاب معمولا به پاورپوینت یا پرزی ختم می شود. ایده پردازی و طراحی اسلاید به اسلاید پرزنتیشن، شما را به هدفتان نزدیک خواهد کرد. در صورتی که در هر یک از مراحل فوق با مشکل مواجه هستید به مطالب مرتبط مراجعه کنید و یا افراد باتجربه و متخصص کمک بگیرید. نتیجه را نسبت به قبل مقایسه کنید!

آماده شدن برای یک ارایه شفاهی آن هم از نوع درسی که مستلزم تسلط بر مطالب علمی بسیاری است، حتی می تواند از انجام خود تز یا پایان نامه نیز سخت تر باشد! در این مواقع هدف نهایی جلب نظر داوران و اساتید است که پاورپوینت یا پرزی ابزار حیاتی شما برای رسیدن به این هدف مهم است.

این باور غلط را فراموش کنید "طراحی پاورپوینت نیازی به دانش و علم خاصی ندارد! " ، در عوض به دنبال یادگیری اصول حرفه ای طراحی پاورپوینت پایان نامه باشید؛ حتی اگر برای یک پرزنتیشن بیشتر نباشد! گاهی یک گام برای رسیدن به هدف نهایی باقی است، به مانند گام های قبلی، این گام را هم با تمام وجود جدی بگیرید و فراموش نکنید یکی از اثرات مثبت داشتن یک پاورپوینت یا پرزی حرفه ای برای جلسات دفاع و یا ارایه درسی، افزایش اعتماد به نفس شما خواهد بود؛ امتحان کنید !

اصول طراحی حرفه ای هر نوع پاورپوینت کاملا متفاوت است و در نظر نگرفتن این اصول، ممکن است باعث شود تنها فرصت شما برای کسب بهترین نتیجه از بین رود؛ زمان به عقب باز نخواهد گذشت!

ProfessionalIcon

حرفه ای و تاثیرگذار

با درنظرگیری اصول طراحی حرفه ای پاورپوینت پایان نامه، مخاطبان را آنطور که باید تحت تاثیر قرار دهید

UniqueIcon

خاص و خلاقانه

فراتر از یک ارایه ساده، متفاوت از سایرین، خاص و خلاقانه؛ برای رسیدن به هدف فاصله کمی مانده است.

Self confidenceIcon

با اعتماد به نفس ارایه کنید!

بهترین ابزار در دستان شماست، حالا با اعتماد به نفس و تمرکز کامل بهترین خود باشید

TimeSavingIcon

در زمان صرفه جویی کنید

با خیال آسوده کار را به تیمی بسپارید که بهترین را در اختیار شما قرار خواهد داد.

طراحی پرزنتیشن تخصص ماست

ما به شما کمک خواهیم کرد بهترین ارایه خود را تجربه کنید

مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

7 نظرات
ghassemi3
ghassemi3
7 سال گذشته

سلام میشه لطف کنید بگید پاورپوینت یک ارائه درسی چقدر هزینه داره؟

غزاله
غزاله
7 سال گذشته

قیمت طراحی پاورپوینت برای دفاع کارشناسی ارشد رو لطف میکنید بگید؟

trackback
نکاتی مهم در پاورپوینت پایان نامه
8 سال گذشته

[…] شک طراحی پاورپوینت پایان نامه برای روز دفاع کم اهمیت تر از سایر مراحل پایان نامه نیست […]

سحرر
سحرر
8 سال گذشته

سلام و خسته نباشید. منظورتون از ایده پردازی برای طراحی پاورپوینت پایان نامه چی هست؟ ممنون