آموزشی ماندگار و لذت بخش

طراحی پاورپوینت آموزشی

امروزه پاورپوینت به عنوان پرکاربردترین و محبوب ترین ابزار در تولید محتوای آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به قابلیت های بی شمار و گسترده و همچنین امکان دریافت خروجی های متنوع از پاورپوینت، این انتخاب دور از ذهن نیست.

به طور مثال در صورتی که از سامانه آموزش الکترونیکی (LMS) استفاده می کنید و قصد تولید دوره های مختلف با فرمت اسکورم (Scorm) دارید، به جای استفاده از نرم افزارهای نسبتا پیچیده، براحتی می توان با ترفندهایی از پاورپوینت استفاده و دوره های مد نظر را در زمان کمتری با کیفیت ایده آل تهیه کرد. هر چند از ابزارها و سرویس های دیگری مانند پرزی نیز می توان استفاده کرد، اما قابلیت های بیشتر و محدودیت های کمتر پاورپوینت، آن را به گزینه مناسب تری تبدیل کرده است. با تعریف نیازها و اهداف خود می توانید بهترین ابزار را برای طراحی محتوای آموزشی خود انتخاب کنید.

طراحی پاورپوینت آموزشی
یک تفاوت

ماندگار یا فراموش شدنی؟

حتی به عنوان یک مدرس، احتمالا در مقام یک یادگیرنده در کلاس ها، دوره های آموزشی، سمینارها، وبینارها و ... مختلفی شرکت کرده اید و جدا از نحوه تدریس مدرس، با محتوای آموزشی بسیار ساده و غیرحرفه ای برخورد داشته اید. همیشه هدف از آموزش، انتقال صحیح و ماندگار مطالب است و با گسترش تکنیک های تدریس و به نوعی رقابت در امر آموزش در بین مدرسان، تفاوت هایی کوچک، تغییرات بزرگ ایجاد می کنند که در این زمینه کیفیت طراحی پاورپوینت آموزشی و ابزارهای ارایه مطلب تعیین کننده هستند. هنگامی که ابزار آموزش شما جذاب و گیرا باشد، مخاطب با اشتیاق بیشتری مطالب را دنبال می کند تا زمانی که به طور مثال با اسلایدی پر از متن، بی روح و بدون جذابیت بصری رو به روست ! بنابراین اهمیت یک پاورپوینت آموزشی حرفه ای بسیار بیشتر از آن چیزیست که به نظر می آید. 

در طراحی پاورپوینت آموزشی به موضوع، محتوا، مخاطبان و هدف دقت کنید تا یک طراحی بی نقص داشته باشید. یک پاورپوینت آموزشی ایده آل که با در نظرگیری اصول طراحی پاورپوینت حرفه ای طراحی شده است، می تواند به طور قابل توجه ای سطح و کیفیت آموزش شما را بالا برد به نحوی که ضمن ساده سازی امر آموزش، با تاثیرگذاری موثر بر یادگیرندگان حداکثر بهره وری را ایجاد کند و به مهم ترین هدف یک آموزش که انتقال صحیح و کامل مطالب و آموزشی ماندگار است دست یابد.

اهمیت پاورپوینت آموزشی در آموزش را می توان به بیان و لحن یک استاد و مدرس تشبیه کرد؛ یعنی پل انتقال مطلب به مخاطبان

حرفه ای و تاثیرگذار

با درنظرگیری اصول طراحی حرفه ای طراحی پاورپوینت، مخاطبان را آنطور که باید تحت تاثیر قرار دهید

خاص و خلاقانه

فراتر از یک ارایه ساده، متفاوت از سایرین، خاص و خلاقانه؛ لذت آموزشی ماندگار

با اعتماد به نفس ارایه کنید!

بهترین ابزار در دستان شماست، حالا با اعتماد به نفس تنها بر روی هدف خود تمرکز کنید

در زمان صرفه جویی کنید

با خیال آسوده کار را به تیمی بسپارید که بهترین را در اختیار شما قرار خواهد داد.

طراحی پرزنتیشن تخصص ماست

ما به شما کمک خواهیم کرد بهترین ارایه خود را تجربه کنید

مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات