مطالب آموزشی

نکات طلایی نوشتن رزومه کاری

Job Resume Ghalamo

نکات طلایی نوشتن رزومه کاری

همانطور که می دانید رزومه کاری برای درخواست شغل و یا استخدام در بسیاری از شرکت ها مورد نیاز است که با در نظرگیری این اهمیت، در این مطلب به نکات طلایی نوشتن رزومه کاری اشاره می کنیم.

رزومه در اصل یک کلمه فرانسوی است (résumé) و در فارسی نیز به همین اسم یا سی وی (مخفف واژه انگلیسی Curriculum Vitae) شناخته می شود. رزومه کاری چالشی است که در زندگی اکثر افراد رخ می دهد و هرکس در پی ارائه بهترین رزومه کاری از خود است تا بتوان رزومه خود را بین انبوه رزومه های ارسالی برای شغل برجسته و مورد نظر ارائه دهد. بنابراين رزومه کاری برجسته ترین و مهمترين وسيله كاريابي شماست و هر چه آن را بهتر و حرفه اي تر تهيه كنيد امكان دست يافتن به شغل دلخواهتان بيشتر ميشود. نکات طلایی زیر را برای نوشتن یک رزومه کاری مد نظر داشته باشید:

طولانی نکردن متن رزومه کاری

سعی کنید متن رزومه کاری خود را طولانی نکنید. رزومه‌های الکترونیکی در مقایسه بانمونه‌های سنتی از یک تا دو صفحه هستند، اما نباید از سه صفحه تجاوز کنند. معمولا با یک طراحی مناسب می توانید تمامی اطلاعات لازم را در دو صفحه جا دهید.

اطلاعات مهم تر را در اول رزومه کاری بیاورید

سعی کنید اطلاعات مهم تر را در اول رزومه کاری بیاورید که ترتیب پیشنهادی به این شکل است:
1-اطلاعات فردی 2-اطلاعات تماس 3-تحصیلات دانشگاهی 4-سوابق کاری 5-دوره های گذرانده شده 6-تخصص ها 7-توضیحات

رزومه کاری تمیز و خالی از اشتباه باشد

ظاهر رزومه کاری باید تمیز و مرتب باشد.سعی کنید از بهترین کاغذ ویا بهترین طرح استفاده کنید و پس از نوشتن رزومه کاری آن را با دقتبخوانید و تمام اشتباهات املایی و نگارشی را اصلاح کنید.

از اصطلاحات مخصوص استفاده کنید

از اصطلاحات و عبارات مخصوص حرفه و شغل مورد نظرتان استفاده کنید تا نشان دهد که شما با کار آشنایی مختصری دارید،اما در استفاده از اصطلاحات زیاده روی نکنید تا باعث سردرگمی طرف مقابل نشود.

موفقیت شغلی

بر دستاوردهای خود تمرکز کنید

بر دستاوردهای خود متمرکز شوید. کارفرما می‌خواهد در مورد دستاوردهای شما بداند نه آنچه را که صرفاً انجام داده‌اید. بجای آنکه صرفاً مسئولیت‌های شغلی خود را بیان نمایید بر دستاوردهای حاصله در هر شغل تمرکز کنید.

تجربه خود را به صورت کمی بیان کنید

استخدام شدن نوعی بازی اعداد است. کارفرمایان تمایل دارند دستاوردهای ارائه شده در رزومه برایشان قابل ارزیابی باشد. هنگام فهرست نمودن کارها بهتر است به صورت عدد بیان شوند تا به صورت حروف.

عنوان اضافه کنید

درج یک عنوان کوتاه و مختصر راه خوبی برای جلب توجه خواننده است.مثلاً اهداف، تجربیات، اشتغال، سابقه کاری، مهارت‌ها، خلاصه، خلاصه قابلیت‌ها، دستاوردها، نقاط قوت، تحصیلات، انتشارات، گواهینامه‌ها، افتخارات، ویژگی‌های فردی، معرف‌ها .البته دقت نمایید عنوانی که بیان می‌کنید موردی باشد که شما به کارفرما پیشنهاد می‌دهید نه آن چیزی که شما خواهان آن هستید.

از نوشتن موارد منفی اجتناب کنید

به عنوان مثال از محل کار قبلی بد گویی نکنید.این کار باعث بدبینی کارفرما نسبت به شما میشود. مثبت‌اندیش باشید و بر ویژگی‌های مثبت تأکید داشته باشید.

واقع بینی

واقع بین باشید

نه از خودتان تعريف كنيد و نه شكسته نفسي كنيد. آنچه را كه قادر به انجام آن هستيد بيان كنيد نه بيشتر و نه كمتر.درخصوص تاکید بر نقاط قوت و تجربیات خود کوتاهی نکنید. خود را به بهترین نحو ممکن به تصویر بکشید. مهارت‌هایی که به نظر شما امری عادی تلقی می‌شوند، ممکن است در نظر دیگران جذاب باشد.

اطلاعات غیر ضروری را رها کنید

اطلاعات غیرضروری را رها کنید. رزومه مدرکی حرفه ای، و نه شخصی به حساب می‌آید. از این‌رو نباید اطلاعاتی در مورد زندگی شخصی، خانوادگی، سرگرمی و یا هر چیز غیر مرتبط با کار در آن گنجانده شود.

از جمله خدمات گروه طراحی قلمو طراحی رزومه به صورت کاملا متفاوت و خلاقانه به استفاده از پاورپوینت است. برای اطلاعات بیشتر به طراحی پاورپوینت رزومه مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

2 نظرات
trackback
نمونه رزومه خلاقانه (2) گروه طراحی قلمو
8 سال گذشته

[…] شغلی و یا تحصیلی ایفا کند. همچنین همانطور که در مطلب نکات طلایی نوشتن رزومه کاری در مورد رزومه کاری اشاره شد، رزومه کاری برجسته ترین و […]

trackback
دانلود بهترین نمونه رزومه کاری (فارسی) - گروه طراحی قلمو
8 سال گذشته

[…] کنید. پیشنهاد می شود قبل از تکمیل رزومه خود ، مطلب نکات طلایی نوشتن رزومه کاری را نیز مطالعه […]