مطالب آموزشی

حرفه ای باشیم: رمزگذاری فایل های پاورپوینت

رمزگذاری فایل های پاورپوینت

حرفه ای باشیم: رمزگذاری فایل های پاورپوینت

دلایل مختلف و زیادی برای رمزگذاری فایل های پاورپوینت وجود داره، اما دلیل شما هر چی که باشه همه یک هدف مشترک دارن و اون جلوگیری دسترسی ناخواسته به محتوای مد نظر شماست.

رمزگذاری فایل های پاورپوینت با دو هدف قابل انجام هست؛ جلوگیری از باز شدن فایل بدون داشتن پسورد و جلوگیری از ویرایش فایل. در حالت اول پسورد هنگام باز شدن فایل پرسیده میشه و در حالت دوم بدون داشتن پسورد امکان ویرایش فایل وجود نداره. به طور همزمان هم میشه هر دو رمزگذاری رو اعمال کرد.

حالا برسیم به نحوه ی اعمال رمزگذاری. در اینجا مبنا پاورپوینت 2013 هست. مطابق عکس زیر بعد از باز کردن فایلتون منو فایل رو کلیک کنید.

رمزگذاری فایل های پاورپوینت - منو فایل

در صفحه ای که باز میشه روی محافظت از پرزنتیشن (Protect Presentation) کلیک کنید و گزینه رمزگذاری با پسورد (Encrypt with password) رو انتخاب کنید.

رمزگذاری فایل های پاورپوینت - منو فایل

بعد از اون میتونید پسورد مورد نظرتون رو تایپ کنید تا رویه فایل اعمال بشه. از این به بعد برای باز کردن این فایل پاورپوینت نیاز به پسورد هست.

راه دیگه برای اعمال این پسورد از طریق پنجره ی ذخیره فایل هست. (Save/Save as) در این پنجره مطابق عکس زیر گزینه Tools و بعد General Options رو کلیک کنید.

رمزگذاری فایل های پاورپوینت - پنجره ذخیره فایل

حالا اینجا قسمت اول برای پسورد در حالت باز کردن فایل و قسمت دوم برای حالتی هست که می خواید ویرایش رو محدود کنید.

رمزگذاری فایل های پاورپوینت - پسوردگذاری

سعی کنید پسوردهایی رو که انتخاب می کنید به خاطر بسپارید تا بعدا دردسر بازیابی اونها رو نداشته باشید. همچنین پیشنهاد میشه همیشه یه نسخه ی بدون رمزگذاری شده رو هم به عنوان پشتیبان از فایل هاتون داشته باشید.

منبع: گروه طراحی قلمو – سایت قلمو

5/5 - (2 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات